tisdag 4 december 2018

Vi är knäppa: Vi gillar vintermörkret


Bu på dej du.

Jag och Juppe lekte med ficklampan och kameran när vi var färdiga med kvällens ridtur på ridbanan.

Om Juppe fick förrätt à la Brutale?

Har påven osv.


Jodå. Vi trivs. Vi är på gott humör.

Det där med att hitta en stadig yttersida is the shit för oss.

Däremot kan jag väl säga att våra galoppförsök på ridbanan gick . . . för att säga det snällt, sådär.


För att vara brutalt ärlig mot mig själv så tror jag det beror på att Juppe är en arbetsbesparande häst.

Han tar inte mig och mina galoppfattningar på allvar. Det är i alla fall min tolkning just nu.

När en Annica står i mitten på ridbanan och det är fullt med galoppande kompisar går det finfint att sparka igång både vänster och höger galopp.

Ikväll gick det faktiskt inte förrs efter ihärdiga försök och trav på volt ganska länge.

Orkar absolut inte bli upprörd. Är mer förundrad.

Vad är det som gör att det blir så?

Gör jag något annorlunda?

1 kommentar: