tisdag 25 december 2018

IQ fiskmås och feng shui


IQ fiskmås? sa Juppe.
Har fiskmåsar dålig koll på sina prylar alltså? Tappar bort ägg kanske?


Tur att man är en tapper häst, fortsatte Juppe.
Den tappra hästen bar sin köttbullsliknande fiskmås med största försiktighet (nåja) över isknögglor och snöslask.


Allt för att jag råkade berätta för Juppe att jag tappat bort hans hufflex snösulor till framtassarna.

Usch. Jag rotade igenom stallgarderoben, flera lådor i stallet. Jag lastade i en låda i bilen för att ta hem och sortera och se bättre.

Då kanske jag råkade gnälla och gny inte bara för Juppe utan för stallkompisarna också att jag har IQ som en fiskmås. Hur kan man glömma var man lägger vinterprylar?

Inte vet jag sa en läbbig kompis. Jag lägger alla vintersaker för sig.


Ihihihihihi.


Då sa jag till Juppe att han också har tappat bort saker. Som skor till exempel.


Just det.


Jaja. Det gick faktiskt bra att rida i dag ändå. Huf-flexarna funkade lika bra på bakhovarna som på framhovarna. De satt kvar fint.


Och så passade jag på att spreja Juppes man och svans med glanssprej och borsta noga.

Skönt att göra sådant när det är lite milt väder ute. Kanske håller det lite smuts borta ur pälsen.


Tror Juppe gillar när manen är fluffig.


Själv hittade jag faktiskt de små huf-flexarna i lådan jag tog hem från stallet. HURRA!

Nu ska jag baske mig rensa ut lite prylar som jag inte behöver. Eller behöver och behöver. Prylar är ju kul, men prylar som vi inte använder. Så kan vi ju säga.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, visst är det ljuvligt med hästskägg! (Fast det var ståtligare i fjol vinter).

      Radera