söndag 21 oktober 2018

Skogsmysfistur och trav bredvid cykel


Jag älskar gråvädersdagar. Frisk luft. Mjukt ljus.

Den här blev extra fin med ett helt gäng fuxar som tog sällis på tur i skogen.

Jag cyklade fram till skogen och Juppe travade bredvid.

Mycket nöjd med neonorangea mössan jag köpt också.

Den lyser som ett halvt vägbygge.

Somliga får allting, sa Juppe.

Somliga får bara jobba och får ingenting, sa han också.


Sedan fick han prova mössan och blev glad igen. En Juppe är aldrig långsint.

Tror det är skönt att få trava utan ryttare för en pållerusk.

På hemväg när det blev intressant att komma till stallet ökade Juppen farten, när jag lade spöet mot hans bog bjöd han på jättefina sträckta dressyrframben. Så fin.

2 kommentarer:

  1. Jag, jag har ju faktiskt fixat en cykel jag ska ha i stallet men inte tagit dit den än... ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där! Och du, ta det försiktigt när du börjar cykla med pållen. Se till att stopp funkar fint. Hur det än är är man mer utsatt för sprall och spunk när man sitter på en cykel.

      Radera