tisdag 18 september 2018

Galet - vi är anmälda till tävling


Jädrar i min lilla låda.

Nu är det gjort.

Jag och Juppe är anmälda i V5 till Tölt.nu:s hösttävling den 20 oktober.

Nu har vi fyra ljuvliga höstveckor på oss att TRÄNA.



Ja. Alltså. Vi åker inte dit för att vinna.

Vi åker dit för att: 1. Överleva. 2. Få domarkommentarerna. 3. Förhoppningsvis ha roligt. 4. För att jag slutligen ska få in i min tröga, tröga skalle att Juppe inte är en skadad häst utan en frisk, lönnfet, stark och GLAD häst. 5. Öh, jag minns inte.


Juppe: Ja, ja. Hö, hö. Träna ja. Och tävla.
Oj, oj. De kommer att få se något oerhört vackert och imponerande.

Jag kommer att få alla fåniga rosetter. Suck.


Min delikatessköttbulle och jag har samma inställning till publik.

Vi älskar dom.

Nej, jag vet. Så får man inte säga. Inte heller får en erkänna att det är roligt att vara med på bild. Det är det också.


Juppe är fullständigt självsäker inför det här.

Ska försöka anamma tankesättet.

Annars? Dagen blev underbar, med finfina stabila brudar på sällis på långa skogsturen.

Så roligt med pigga pållar (och ändå kontroll).


Va? Det känns som jag glömt något, sa Juppe.


Horsie, sa jag. Horsie.

(Fasen, måste fixa ny hjälm. Fattar inte att jag får en sådan rand i pannan av hjälmen).


He, he. Det syns inte alls, sa Juppe artigt.


Host. Måste bara dricka lite.

4 kommentarer:

  1. Ja men oj!! :) Nu blir det spännande! Här avanceras helt plötsligt i snabb takt. Men jag är inte ett dugg förvånad. Ni har sån skön stil, så säkert är det nåt som faller domarna i smaken. Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OOoooo, tack! Ja, jag ser mest fram mot domarkommentarerna. Det är så bra att få se åsikter om de olika gångarternas kvalitet. Vi åker ju inte dit för att vinna som sagt. :-)

      Radera
  2. Härligt, då ska nog jag också gå in och anmäla! Vore jättekul att se er där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli himla kul att se er i den miljön istället för på hästklinik! Spännande blir det, kul att se på alla andra också.

      Radera