onsdag 15 augusti 2018

Får vi ha det så här bra?


Jag tänkte att Juppe kanske skulle misstycka nu när vi köpt ny bil.

Han kan ju vara lite ärkekonservativ den gode hästen.

Juppe ba:

Okej, röd och fin. Bra val.


I förrgår jobbade han på så bra i sällskap med kusin Frami.

Ikväll gjorde han detsamma. När jag en gång bett om skänkelvikning, suckade han lite - och så körde han självmant åt andra hållet.

Han är så smart min älskade häst, på gott och ont.

Regnet har gjort grusvägarna till bra underlag för galopper.

Vi körde en vända på åkerkanterna, och så galopp på grusvägen tillbaks. Jodå, det blev helt okej efter lite pådrivning. Och ännu mer pådrivning. Jag hörde hur kugghjulen jobbade i Juppes hjärna.

På varv två så försökte jag i alla fall byta till vänster galopp. Jag är himla osäker på om det blev det, men skit samma då.

Vilken galopp. Jag behövde bara tänka, mer - och Juppe la in turbon. Han blev fundersam halvvägs på sträckan men då smackade jag bara och då lade han in overdriven. Allt kändes så avslappnat och skönt.

Det fick vara bra så. Det blev inget långt pass, men ett bra pass.

Juppe frustade så det blev komiskt.

Om en Juppe fick äta trippel middag längs vägkanten? Har påven en rolig mössa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar