torsdag 28 juni 2018

Vad vi gör i värmen?


I dag gick vi en promenad i skogen.
Skönast svalka där, tänkte vi. Och så tänkte jag att det kunde bli en snygg bild på Juppe i skogen.


Gick sådär.

Härligt ändå. Perfekt start på dagen när jag ska jobba till 23 sedan.

I går fick vi sällis av tre ston i avelsfockens hage. Då klättrade vi lite och hade oss.

Juppe och jag börjar få in tölten igen, lustigt nog var det svårt med den efter vilan.

Före dess?

Uj. Glömmer. Jag bara är och - jobbar.


I dag plockade jag blåbär, de flesta är mogna.


Juppe plockade annat.


Juppe skuttade för en plastpåse som någon tappat, så den tog vi med oss.


Sedan skuttade han lite till för ett troll vid grinden till hagen.

När jag satt kvar på min sten och skrattade såg snuppisen ut så här:




Den undre bilden är ju inte bra, men visar bäst hur Juppes ögon ser ut när han "skäms".

Man ser ögonvitorna under ögat och så blir ögonformen liksom lite rundare.

Sötmule.

Syns det på din häst när hen skäms eller tycker att hen gjort bort sig?

2 kommentarer:

  1. har du flätat in band i luggen för flugorna? :) hur gjorde du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag ska göra ett specialinlägg om Juppes flugband, jag lovar. Har ju faktiskt lovat det förut - ska bli av i helgen. Ska be någon filma helt enkelt.

      Radera