lördag 23 juni 2018

Okej - nu tar vi nya tag med träningen


Den älskade Juppesnuppen är som en gosig, varm, hårig sommarbadboll.

Hans mage är en grässmältarfabrik som kanske inte ger den mest smickrande silhuetten.

Men vad gör det?

Juppe har det bra, han stormtrivs med polarna i sommarhagen.

Vi var halvduktiga i dag också. Jag var stel som en planka så jag promenerade en bit med Juppe innan jag satt upp. Sedan märktes det minsann att Juppe hade en del uppdämd energi.

Juppe höll sig i skinnet och drog inte iväg fast jag minsann märkte att tanken var lockande. Vi firade med att jag hoppade av och så klättrade vi runt lite i skogen också.


Det är så skönt. Det går finemang att fiffa Juppe vid bilen numera. Jag klämmer fast grimskaftet i en dörr. Juppes ögon var kladdiga av alla flugor, jag tog ur flätorna när jag kom hem, nu satte jag dit nya och smorde in banden med flugkräm.

Hela Juppe doftade förresten som en flugspraysbomb.

Frami nosade förundrad på kompisen när han kom in i hagen.


Frami: vad har du gjort med min kompis?


Juppe: Öh, vad skulle jag göra nu igen.

Allt jag kan tänka på är flugkräm. Den är liksom överallt.










Zzzzzzzzzz. Flugkräm. Zzzzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar