torsdag 24 maj 2018

Näst sista lektionen - vad är det för trams?

Ridfröken har roligt åt oss. Jag och Juppe låter som ett gammalt gift pensionärspar tydligen på lektionerna.

I går var jag grinig och trött från start. När jag påpekade för Juppe att farten vi hade liksom inte var så där så att lockarna fladdrade (om jag haft några) så frustade han illvilligt.

Jag åkte till stallet en och en halv timme i förväg så att Juppesnupp skulle hinna beta ordentligt och bli mätt och glad i magen innan han skulle jobba.

Sedan jobbade vi. Ridfröken Annica är faktiskt väldigt rolig hon också. Hon tar nämligen Juppe i försvar när hon tycker att jag är orättvis. Som jag ju var.

Himla bra det.

Vet inte riktigt hur mycket tölt in harmony som vi bjöd på, men en himla fin kväll blev det i alla fall.

Som vanligt full med skratt och trivsamt småprat i stallet.

Självklart fick Juppe hö i stallet när jag fiffade honom också. Hindrade det honom från att bryskt köra undan en kompis från en höhög i hagen när han kom ut till middagsserveringen. Alls icke.








Ja, ja. Kompisen är väsentligt mer slimmad än Juppesnupp. Så lär det förbli fram till sommarbetet. . .

Och ja. Jag är duktig och äter allergipill. Det brukar hjälpa på ork och humör till slut.

I dag slipper Juppe mig, jag jobbar kväll. :-)

2 kommentarer: