söndag 27 maj 2018

Galoppfattningar på ovalen

Ikväll blev det två brudar och en Juppe på ovalen. Det passade Juppe perfekt.

Han fick segla förbi Vinka och fatta galopp och fick med sig unga fröken i galoppen. Juppe fick liksom agera startmotor.

Härlig kväll. Vi ville fortsätta allihop tror jag, men vi satte stopp efter 45 minuter för att inte tråka ut hästarna.


Efteråt blev det myspys med bete.

Stallkatten Mango tog med egen massäck.


Duktig sisse.


Hästarna fick lyckliga skrynkliga ögon.


Jag har minsann inte skrynkliga ögon, sa Vinka.






Japp. Allt roligt har ett slut.



Tillbaks till hagen och coola polarna.

Även i kväll färgsorterade. Viggo som är brun blev lite vilsen och visste inte riktigt var han skulle stå.




Ooooo, det kliar. Bäst jag kliar en kompis så kanske jag får lite kli tillbaks.






Ett litet kli blev det tillbaks.


Jag tycker det är så kul att bara titta på grabbarna.

Här - ett mycket elegant bakben.


Och Baldur II framben.


För vissa blev väntan på middagen lång.






Ssssschhh, jag hör inte mig själv sova, sa Juppe.


Jag står ju här och är färgsorterad med Baldur II. I väntan på middag nummer två. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar