torsdag 26 april 2018

Lözzzzzzzz-hoppning


Kolla vilket härligt gäng, och vilka snygga fuxöron som syns till höger längst bort.


En fux coming up, sa Juppe.


?


Hjälp! Rusningstrafik.





En Juppe grejar värsta trafikstockningen. 


Alltså, jisses hur de ser ut grabbarna.

Kärleksbetten börjar bli rätt många nu.

Gropen till vänster på bogen är Juppes skada.


Yep. I går körde vi det här.

Till slut i ett högre tempo än det på bilden.

Vi har faktiskt varit jätteduktiga den här veckan när jag jobbar kväll. 40 minuters markarbete i går, med en hel del förbaskad galopp från Juppes sida också. Eller, missnöjesyttringar som blev till ganska avslappnad och nöjd galopp.

Det syns så väl när Juppe slappnar av och bara är när han rör sig. Då syns det också hur skönt det är att få springa och sträcka ut och liksom bara rulla på i springeling.


I dag hoppade jag upp barbacka på Juppe och så körde vi i alla fall i en halvtimme på ridbanan.

Jag har bestämt mig för att jag måste öva på min balans och min sits. Stackars Juppe får stå ut med mig när jag vinglar på honom i trav. Det gick i alla fall bättre i dag med lutningen framåt/bakåt - jag hamnade nämligen inte skuttvis längre och längre bak på Juppes rygg. Alltså måste jag ha suttit ganska rakt på det planet.

Sedan kände jag att jag vinglade till i sidled ibland i svängar och sådär. Vill ju inte knipa av Juppe på mitten med benen heller.

Vi var på himla gott humör båda två när Juppe skuttade ut i hagen.

Snart kommer det en ny kompis i hagen också, ska bli spännande att få höra hur det gick. Grabbarna brukar ha väldigt lugna ihopsläpp gudskelov.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! �� kul med varierande arbete! ������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Älskar ju att fota. Och ja, både jag och Juppe kräver varierande arbete (gudskelov). Tror Juppe skulle bli en riktigt grinig häst om det var samma lika varje dag faktiskt.

      Radera