lördag 24 mars 2018

Blåsigt = spännande promenad

Jag hade ambitionen att vi skulle vara lite markarbetsduktiga i dag. Värma upp med promenad och sedan briljera på ridbanan.


Men så sa Juppe att det är hemskt vad det blåser i träden i dag.

Hå, hå, ja, ja. Hå, hå, ja, ja, sa jag. Det blåser i träna i dag.


En Juppe är inte en Juppe om han inte lindar matte runt en traktbrodd. Så vi tog en timmes promenad i snöslasket och nöjde oss med det.

På hemväg när vi vant oss lite med blåsten bjöd faktiskt Juppe på en fantastisk sluta åt båda hållen.

Vi var lika nöjda båda två.


Juppe såg sådär imponerad ut av sin nya granne, den lilla svarta shettisen.




Inte heller var det särskilt intressant när jag tog med lekbollen med handtag till hagen. Ett bett i handtaget kostade han på mig. Och ett pet med hoven.




Baldur II bara: ho hooooooo, jag petade också med mulen! Gooooodis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar