måndag 19 februari 2018

Myspys - på bild och på ridbanan


Jadå. Även det här är en bild som töltaren tagit. Förstår ni hur hemskt det är att välja? Vill ju ha alla både för webb och på stora papperskopior. Här ser du en till variant, liksom här.

Eller den här? En variant på springeling i snön:


Han är ju så STILIG min häst.

I går gjorde vi lite markarbete och busade med trickträning. Juppe börjar äntligen förstå att han ska härma mig när jag korsar min ben. Han korsar inte sina framben, men han följer efter mig i rörelsen.

Kul!

Älskar när han klurar på vad jag vill. Det är svårt att ligga steget före en Juppe, får han lite tråkigt eller blir för osäker slutar han lyssna och börjar improvisera.

Men före dess bjöds vi på show i stallet. Fölisarna som inte är fölisar längre utan unga damer skulle in på box i stallet för lite fiff.

De var så duktiga och alla var så lugna.




Mettun slog något slags gullighetsrekord när hon undersökte varenda pryl i boxen.

Vattenhinken blev en fontän med hjälp av en synnerligen spänstig överläpp. Skvätt, skvätt.








(Muttra, muttra.)


I hagen var det Juppe som stod för underhållningen.

Han gick i stå fullständigt. Eller betedde sig som någon slags rullningskontrollant över Frami.
Såg till att jobbet blev ordentligt gjort.










Äntligen gav Juppe upp. Jag bara väntade på att han skulle få en sving av en bakhov.




Dagens dusch avklarad.


Det börjar ordna upp sig rejält med färgkoordinationen i hagen också.

Det här är Bassi som är ganska ny i flocken. Vackert röd och med bläs.


Han kommer att vänja sig med en fotograferande tant. Det märks.




Och så dryga milen hem. Slingrande och rofylld (när man inte möter någon bil som tycker det är lagom att åka i 180).

Stannade och kikade på det här gänget som håller till vid ungefär samma plats nästan varje dag. Undrar vad de smaskar på?

2 kommentarer: