måndag 1 januari 2018

Grattis på födelsedagen alla hästar!


Den första januari blir alla hästar ett år äldre. Det är alla hästars födelsedag.

Inte mig emot, sa Juppe. Då får jag fler födelsedagar!



Det blev ett kort men bra pass på ovalen. Vi hade tur att få sällskap av Frami.

Juppe var lite nervig efter gårdagen, men inte så farligt. Lite extra rädd om rumpan, lite extra stora ögon. Lättare hoppig.

Jag tog med morotsgodisar som present. Blä, sa Juppe och spottade ut! Frami fick ta över påsen.

Jag vågade inte galoppera kompisen när nerverna låg lite på ytan, vi nöjde oss med trav och tölt. Juppe blev knappt flåsig. Ja, ja. Det är en dag i morron också.


Inne i stallet fick Juppe prova nyårsslipsen också. Den satt lite tajt runt hans manliga hals. Kul idé dock som kan sparas i lilla hjärnbarken för andra tillfällen. En kan ju ha en mer generös längd på resårbandet som slipsen sitter i.

Jag tänker vara en ordentlig typ och sätta mig ned och spalta upp några saker jag och Juppe vill jobba extra med under året som kommer. Brukar du göra så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar