söndag 17 december 2017

Bildbomb: julkadrilj och blingverkstad


Ja, ja. Samma procedur i år igen. Ingen jul utan julkadrilj. Ah, så kul.

Tror faktiskt hästarna tycker detsamma, trots ambitiöst blingande inför showen så att säga.

Älskar stämningen i stallet när det är dags att fiffa pållarna. Mentala medelåldern sjunker drastiskt.



Ska jag vara orolig nu? 




Vajna fick julgranskulor på ena sidan av manen och en fin grön girland på den andra.


Frami ställde snällt upp på att bli Frami med röda mulen.
















Ska jag vara orolig nu då?


Äsch då, det är bara Vajnas matte som skaffat skägg.




Den här gången säkrade jag julluvan med en tofs i manen, en lär sig.
Det är ju praktiskt för alla när pålle ser något.


Klart för drabbning.


Vinka fick Juppe som kavaljer.
Ärligt talat tror jag Juppe kände sig jättefin i sin luva och med bjällerkransen runt halsen.


Generalen Annica på Patti (vita hästen).
Hon leder den improviserade kadriljen.


Först ska vi bara tajma ihop oss lite.
Lite läbbigt underlag med is, hu.


Juppe sträckte på sig och solade sig i glansen av alla kameror.
Det är så synd att han fick sin skada, jag tror att Juppe är född att tävla och visa upp sig.
Tur då att det blir kadriljer till jul.
Och halt och läbbigt = mina fötter börjar peka ut igen. Whyyyyyyyy, gnäller en då när en ser bilderna.
























Någonstans här började vi liksom tappa bort Vinka (hon hade tröttnat lite på det där med kadrilj).
Juppe och jag kämpade som galningar för att hålla oss jämsides. Det gick sådär.


Någon borde ha vunnit pris för bästa julkostym. Vajna.
Vilka gudomligt snälla hästar vi har.








Jo, jo. Det riktigt syns hur det snurrar i Annicas hjärnkontor, här smids det planer.


Juppe bara: äh, Vinka är försvunnen igen, det gör inget.
Jag är så snygg i min luva. Alla tittar på mig.








Fix och färdigt. Uppställning och fototillfälle.

Kolla hur Juppe ställde upp sig. :-)






Fröken Barbie i en liten chic julhatt. Mycket klädsamt.


Baldur körde på en rejäl glitterremsa och matchande bling i pannluggen.
Snyggt och effektfullt mot mörk päls.


Eller borde Frami ha vunnit en eventuell kostymtävling kanske?


Ess hade snöflingor och kulor i långa manen och skor som matchade julgranskulorna. 


Näej, tror nog jag hade lagt min kostymröst på de här två i alla fall.


Klent med applåder tyckte Juppe.




Ska jag vara ärlig så skulle jag gärna köra en kadrilj i månaden sisådär. Så kul är det.
Gärna med olika utklädningsteman varje gång (ja, jag är barnslig).




Sedan blev det tipspromenad i stallet och årets första härliga skinkmacka i sadelkammaren.


Juppe var liksom inte riktigt färdig med allt skoj när jag tyckte han skulle gå ut i hagen.

Foto: Mannenvännen såklart.

Och - stallisar som vill ha högupplösta bilder hör av sig till mig så mejlar jag det (självklart går det bra att ladda ner härifrån också om den upplösningen duger).
Hittar du dig på en bild här och inte vill vara med, ingen fara. Bara att hojta i kommentar här på bloggen eller på fejan så plockar jag bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar