söndag 3 september 2017

Grattis kaffe på jobbet - tur det


Det var en sådan här dag. Världen var full av läskigheter.

Men en Juppe är ingen lort, han tuffar på ändå. Visst fick jag göra ett antal one rein stops istället för att slita och dra i honom för att övertyga honom om att jag bestämde farten. Men duktig var han min kompis.

Uj. Ställde klockan på 7 för att hinna rida före jobbet. I går gick det inte, då började jag 11 och slutade 21.

I dag jobbar jag 12-22, då går det med nöd och näppe att orka med en sväng till stallet. Blir liksom ingen tid över för något liv i någon ände av dagen med de tiderna.

Men, men. Nästa vecka räknar jag med att kunna gå ned till halvtid för pluggeriet. Ska bli så skönt, så skönt.

Och kaffet är gratis på jobbet, bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar