lördag 9 september 2017

En fullständigt hel och glad häst!

Juppe stod i givakt vid grinden när jag kom. Hel och fin och på gott humör. Hungrig.

Inte sjutton kom jag ihåg att det var kursdag på Bäjeby i dag. Dök upp okammad och i haremsbrallor. Tur att Baldurs medryttare också kom i mjukisbrallor. Bäjeby - gården med stil!

Vi hade tur. Vi tajmade precis med lunchpausen i kursen och kunde gå ut med pållarna till ridbanan för markarbete.


Båda pållarna var jätteduktiga.
Juppe gör sina slutor med bravur och vi får längre och längre sträckor av trav där jag försöker gå/lunka bredvid utan att Juppe tappar gångarten.



Juppe verkade inte det minsta stel.
Phu.
Trodde han skulle ha träningsvärk i dag, men jag tror inte han hade det. 


Juppe verkar också njuta av att jogga i trav på ridbanan. 


Baldur hade full koll på extramatte och ville verkligen hänga med henne. 


Juppe hade full koll på var maten fanns. Där. Ute. 


Grabbarna ville inte galoppera på ridbanan.
Någon måtta får det vara på kaloribortfallet.


Matpaus i väntan på att få ätvänliga grimmor på sig.


Det finns stunder när jag är himla stolt över min häst.
Det finns också stunder när jag förstår varför just Juppe fick en sparkskada på bogen.







Vad GLOR du på! sa Juppe.


Lördagsgodis. 


Baldur fick två av Juppes lakritsgodisar. 


Jag vet inte om det var tanken på att det var Juppes godis, eller om det kanske kletade i tänderna? Eller smaken av lakrits?









 (Fnissa, fnissa, det borde lära honom att inte äta av mina godisar)





Så. Skönt. Nu kom det i alla fall med något snyggt på bilden, sa Juppe. Mitt vackra öra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar