torsdag 10 augusti 2017

Traska över bommar och ha det bra

Nya såret såg finfint ut. Inga flugor hade kommit åt att smaska genom sprayplåstret.

Det stod hinder uppställda på ridbanan. Jag och Juppe lunkade runt och klev över åt alla håll och kanter.

Juppe började gäspa sådär ofantligt mycket som han gör ibland. Jag tror det var spänningar som släppte.

Jag tror att din näsa gror, sa Juppe.

Skön kväll trots galna flugor.

Vet du vad jag tycker, sa Juppe. Att din näsa rycker.

Tror på att hellre göra lite men varje dag, än att göra mycket och sällan. I alla fall om en är ihopskruvad som jag och Juppe.

Nu känns det bättre och bättre. Skulle tro att det blir ridtur i morgon om Juppe håller med.

Det värsta är väl att han håller med om allt.

Fast jag är rätt bra på att känna efter åt oss båda nu, ibland kanske lite för mycket. :-)

Alltså, hjälp vilken gräsmage Juppe har. Värsta välmående tunnan på fyra pinniga ben ser han ut som.

Och lika glad är han.

Älskade pållen. Längtar nästan efter lite höstregn och mer mjuka marker, lite galopp vore nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar