måndag 14 augusti 2017

Galopp på ovalen - check

I dag var Juppe nästan som vanligt, kanske lite mer uppmärksam än han brukar vara på det som hände utanför ovalen.

Men marginellt.

Det gick som jag trodde, finemang. Vi skrittade, travade, töltade och galopperade i båda varven. Nemas problemas. Juppe frustade på väg till ovalen, och på väg från den.

Juppe lunkade glad i hågen till toahörnan i hagen efteråt.

Innan jag köpte häst visste jag inte att de hade speciella toahörnor.

Juppe försökte göra en juppespecial på ovalen också, alltså att ta en kisspaus. Det ställde jag inte upp på i dag. På skogsturer kan jag vekna, men om en ska springa en snutt på ovalen tror jag det går bra att hålla sig.

Det är så skönt att få skratta med andra tanter i stallet.

Gullan som haft turridning är så cool. "Det är en jädra skillnad på att skena och på att dra", sa hon.

Håller med. Och så skrattade vi gott när jag sa att de första tio sekunderna av galoppen innan jag damp i backen var helt fantastisk. Det var sisådär vid 11 sekunder det började joxa till sig.

Juppe blev sådär skrynklig runt ögonen igen när vi stod och pratade. Tror han fattar att det handlar om honom.

Fast jag tror att vi båda snart har glömt det här.

Nya hjälmen är superskön förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar