torsdag 24 augusti 2017

Första lektionen på ridskolan på två år


I onsdags kväll var det inte dags att göra i ordning Mackan för terminens första lektion. Det var Juppe jag hämtade ur hagen.


Jodå. Visst har vi tränat straightness och promenerat och trimmat oss på alla möjliga sätt och vis. Men det känns stort att vi kan vara med på "vanliga" lektioner igen.

Juppes ögon var klotrunda när det var dags för skolstart. Han stod på medellinjen bland de andra pållarna.

Om han var bäst? Självklart. Vi fick en barbackastart. Trav över bommar, nemas problemas.

Så. Jädra. Skönt. Alltihop.

Visst, jag är glad för min egen skull, men minst lika glad å Juppes vägnar. Det här blir ännu ett steg mot att han ska få känna sig stark och "frisk" (och att det ska hamras in i min skalle att det är så).


I tisdags fick vi sällskap av Baldur på låååång och härlig skrittur.

Min analys av Juppe och hans humör just nu är att han är en grinig bantare. Halva turen gick fint, sedan lade han sig till med korkskruvsnacke igen, vi bråkade med varandra.

Jag red i serpentiner och gjorde små volter, jag vägrar låta korkskruven vara ett okej tillstånd.

Om grabben ville hänga med mig i hagen? (Se bild ovan).

Om grabbarna är på svältgränsen? (Se bild nedan).


Bara runda och fina sommarmagar. Och jo, det finns att plocka med i hagarna även om det är slut på fläcken där flocken står och väntar på hö. Så det är bara att bita ihop grabbar, moahahahahaha.

Nu är det normal matranson som gäller. Inte grand-de-luxe-extra-allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar