tisdag 4 juli 2017

Markarbete på fläckvis lömsk stallplan

20 mars 2017:

Jomen. Ibland är jag fiffilurig.
Borstade och pratade med Juppe både länge och väl, sedan var det kapson på och ut på en skymningsmörk stallplan.
Skitbra, tänkte jag.
Lite bilar som kommer och åker, läbbiga soptunnor, spöket i Annicas och Magnus häck, trollet som bor vid knuten på ladan.
Nu gör vi läxan i markarbete.
Jag tänker att det är bra att Juppe lär sig att lyssna på mig och arbeta istället för att titta på spöken. Det gick riktigt bra, han blev riktigt, riktigt grinig när det var dags för en sluta längs med lagårdsväggen. En traktor i rumpan och dessutom en rad soptunnor som stod och hånlog.
Juppe ville inte. Men han tog i, han böjde ihop sig till en snygg tomat och tog i under lite bläng och fnys. Tadaaaa, där satt den! Då slutade vi och gick tillbaks till stallmyset. Tror jag har lite lätt för att ge efter och tycka synd om Juppe, men inte ikväll.
Spöket som gömmer sig vid lagårdsknuten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar