fredag 21 juli 2017

Juppe vill ha André Pops-frisyr

7 april 2017:

I dag rök brodden på bakkärran på Juppe. Skönt att ha det gjort. Svimmade nästan när jag såg att min kompis fått broddtramp på ena bakbenet.
Det kan han ju omöjligt att fått till själv. Det måste en vårglad kompis ha levererat. Ska bli skönt när alla brodd är borta.
Hörreduru! vrålade en vårsvettig Juppe. En Juppe skiter i broddtramp! En Juppe är tuffare än så.
Juppen och jag for fram på ridbanan där det stod ett hinder och en slalombana av koner. Juppe hade bra fart och vi vågade tölta trots att det kändes lite trångt.
Wohoooo! skrek Juppe när jag styrde mot hindret och juppen la in galopp som tempo.
Då blundade jag och tänkte att det var väl lite bra att juppen ändrade sig lite närmare inpå hindret. Det bidde trav då.
Sa jag att jag red barbacka?
Och det häftigaste av allt, när jag andades och slappnade av gjorde Juppe detsamma. Då kände jag att han tog slalombanan i lugn takt och i full balans. Han tog ansvar för sin kropp.
Fullständigt häpnadsväckande fina slutor gjorde han också.
Borsta kompisen fick jag också, men jag fick INTE fixa hans frisyr i dag.
Lägg av! sa Juppe. Det är så här det ska va. Precis som killarna på tv-sporten har det.
(Nej. Jag har slutat att fråga hur en häst kan veta hur killarna på tv-sporten fixar frillan).
Som André Pops ska det va!
Eh. Ja. Inte lägger jag mig i vilken frisyr Juppe ska ha.
Ska sikta in mig på Doris istället. Tror att hon vill ha stora rosa papiljotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar