måndag 3 juli 2017

Inte skogstokig - skogslycklig!

20 februari 2017:

Det där med att ta en ledig fredag OCH en ledig måndag, det är lyx i kubik. Så härligt att kunna ta en promenad i dagsljus.
Sällis fick vi också av Dynur och Embla.
Enda nackdelen var väl det här.
Fast vad gör det om hundra år. Tvättmaskin har jag också.
Juppe och jag fick knata på rejält för att hänga med i Dynans och Emblas tempo. Vi hakade på Embla för en sväng i skogen också när Dynan gick på grusvägen till Hallbo.
Tror jag har varit en slädhund i ett tidigare liv. Blir glad och lycklig av att gå mig svettig och rödkindad.
Juppe tyckte också det var kul. Han gjorde små spontana travfattningar både här och där, när andan föll på typ.
Men tillbaks i hagen var det siesta.
Mackan, Mackan. Det här med lera och en fd svart häst.
Finns det något i hela världen som ser så luggslitet ut som en sovande islandshäst i en lerig hage? Med lite fällningstuffsig päls några förrymda halmstrån i manen. En liten luffare. Får lust att ta hem, duscha av och bädda ned i soffan.
Jag då? undrade Baldur.
Jo, du med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar