lördag 22 juli 2017

Biff-Juppe och jag på oval i regn

15 maj 2017:

Nu har jag hunnit landa i huvudet lite efter besöket av djursjukgymnast och efter straightnesslektion.
Jag har kommit fram till att tejp på Juppes bog tänker jag testa för att få honom att lyfta benen högre och använda fler muskler.
Men där sätter jag nog stopp.
Jag vill inte skynda på annat sätt än att bygga långsamt. Jag och Juppe har det ju bra och jag tror inte att jag rider sönder honom. När jag inte är hypernervös går han inte på bogarna. Och hypernervös är jag bara i närheten av djursjukgymnaster och veterinärer.
Jag och Juppe tog sikte mot ovalen. Hagarna har stora torksprickor i leran så att det skvätte ned lite regn kändes bara välkommet.
Jag testade ett sätt att få Juppe att sänka huvudet och jobba i mer rätt ställning. Baske mig om det inte fungerade.  Piloten ska bara ha tungan rätt i mun hela tiden.
Mer om det i morrn.
Trivsam kväll. Iskalla lår, bortdomnade tår och skvättande snor. Precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar