lördag 1 juli 2017

Allergi? Men inte mot Juppe har jag bestämt

7 februari 2017:

Dags för gnäll: jag har trott att jag varit långtidsförkyld. Typ i närmare tre månader.
Nu tror jag att jag kanske är allergisk istället. Under sommarhalvåret är jag van vid att reagera mot gräs och lite annat. Nu när det är vinter har jag dumt nog inte ens funderat på att jag kanske är allergisk.
I morse vaknade jag utan att kunna öppna ögonen. Så svullen. Det sticker och svider runt munnen, som också är lite svullen. I armbågsvecken har jag röda prickar. Blä.
Helt slut i rutan. Så in i benmärgen trött är jag.
På min vårdcentral fick jag en telefontid om en och en halv vecka (!). Påhejad av kompisar på fejan ringde jag till sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle åka in akut om det kändes lite värre, eller om det skulle börja klia inne i munnen.
Gluäk.
Tvingade med mannenvännen till stallet i dag. För att bara strunta i att åka till Juppesnupp ville jag INTE. Och inte tänker jag vara allergisk mot honom heller, så det så.
Orkade inte med promenad, men däremot lekte vi med bollar på ridbanan. Det är kul att ha med någon som fotar väldigt vardagliga ögonblick. I kväll bjussar jag helt enkelt på – utgång ur hagen. Ta daaaaa.
Fnissar när jag ser hur klumpigt det ser ut, och hur snäll Juppe ser ut när han ställer sig och plockar med lite strån på backen.
Trångt. Sjas alla kompisar (fräser matte).
Chefen Frami stod och käkade lunch när vi skulle ut.
Då fräste jag igen när han såg lite sur ut när vi kom nära.
Det ska tydligen inte vara lätt att vara häst i närheten av mig.
Fridens liljor. Vi är ute. Juppe tar ett snack när jag pillar med grindtrådar.
Här går vi förbi alla livsfarliga troll som inte vågar visa sig dagtid.
De flesta står i traktorgaraget mitt framför oss.
Se hur coola vi är.
Och häpp in i mysiga stallet.
Det får liksom räcka för i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar