onsdag 28 juni 2017

Vem behöver sadel?

25 januari 2017:

Lektion utan sadel. Snabba starter och övergångar. Så ungefär stod det på stallets anslagstavla där Annica brukar berätta lite kort om lektionens upplägg.
Och tänk så jädra självklart det känns numera att rida barbacka. Nu satt jag och tänkte att det vore lite kul med en barbackagalopp till och med.
Det är inte så länge sedan jag tyckte barbacka var rent utav läskigt. Nu känns det finfint i alla gångarter.
Mackan var en trevlig häst som bara försökte segla ut ur volterna lite grand. Några volter fick vi perfekta. Skänkelvikningar i tölt var väl inte vår bästa gren, men några steg fick vi till.
Skön kväll med sköna kvinnor i stallet. Vilket tur att jag kan och att jag vill rida häst, för att citera en annan stallkamrat. För det är ju så där är. Vilken tur att jag kan och vill. Och har trevligt. I stallet tankar en energi.
Och Mackan börjar bli suverän på horsies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar