onsdag 28 juni 2017

Vågade löshoppa Juppe

1 januari 2017:

Titta vilken underbar skitgris jag hämtade ur hagen i dag.
Jag längtar som besatt efter snö, Juppe verkar trivas i alla väder.
I dag stämde ett bäjebygäng träff i stallet för att bygga löshoppningsbana. Perfekt nu när det fortfarande är mjukt (buhu) i backen.
Vi löshoppade i grupper efter hagtillhörighet. Barbie traskade efter matte ett provvarv och tog det hela med ro.
Embla fullständigt älskar att löshoppa. Det var kul att kika på den bruden när det gick i 180 till slut. Full koll.
Det märks att alla pållar njuter av det här. Knepet är väl bara att de inte ska springa för fort och göra illa sig.
Tjohooo! sa Barbie. Det märks också att det är svårt att hålla koll på kroppen. Inte undra på det. En så lång kropp och ben i alla hörn.
Tant Vajna hade också roligt även om hon inte satte upp farten som kompisarna.
Varken jag eller kameran var i högform tror jag. Vi hann inte med.
Men vad gör det? Trevligt och mysigt var det med hela stora gänget.
Efter ett par varv satt tekniken fint. Upp med tassarna och snyggt påskjut.
Vem kan tro att Embla ska bli mamma till sommaren.
Och från 180 till lugn och ro och pusta ut.
Barbie begrundade dagens insats och kom fram till att det nog räckte för henne också.
Ess och Baldur njöt några varv de med.
Sedan var det Baldur och Juppes tur. Bog vid bog körde de loss. Det är länge sedan jag har sett Juppe galoppera på ridbanan. 🙂
Stilpoäng? Nja. Men fantastiskt att de lyckas få plats båda två.
Gulp. Nästa gång ska jag komma ihåg att sätta boots på Juppe. Jag hade tanken innan Juppe fick syn på en stickad tröja i stallet och fick stroke.
Ska förresten komma ihåg både boots och stickad tröja. Måste nog öva lite på stickade tröjor.
Bra gympa är det i alla fall. Juppe var ambitiös när det gäller att dra upp tassarna.
Phu. Alla ben över.
Sagolikt vacker är han i alla fall min kompis. Bra flåsig var han efter insatsen.
Men ibland inte helt graciös. Boots som sagt.
Två som njöt i hagen var Frami och Mackan som precis varit ute på tur.
Sötnötar med ny halm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar