måndag 5 juni 2017

Som spattiga ankor

1 juli 2016:


Som spattiga ankor


Rätt ofta är det ju bra att få lite jämförelsematerial. Vad det än gäller, så att säga.
I kväll fick vi sällskap av Baldur på vägen mot stallet. De flygande odjuren var lika hemska som vanligt. Baldur gick och nickade med huvudet precis lika mycket som Juppe, de såg ut som två äggsjuka hönor, eller ankor.
Jag har alldeles för lätt att oroa mig för min kompis. Klämde på hans bröskmuskler också, det var helt tomt i ena påsen. Värre än före sommarsemestern. Har tagit reda på att det blir lektion för mig och Juppe på tisdag. Blir bra det.
Och så ska jag beställa tid med massör också.
Och beställa tid för en hovis, ordinarie är på Island och gottar sig. Framhoven på Juppes onda sida ser underlig ut, den har liksom flutit ut. Okej, ska sluta noja. Och fixa tider istället.
Juppe njöt av flugfri tid i stallet och så körde vi lite straightness också, och mulduttade plyschbollen.
En bra kväll helt enkelt.
IMG_1138
Juppe gäspar alltid som besatt efter straightness träningen. Det släpper nog på spänningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar