onsdag 21 juni 2017

Sådan matte sådan häst? Nähä!

Herregud, Juppe ser ju helt galen ut. Vansinnig faktiskt. (Zooma in på hans fejs).

Det där med sådan matte sådan häst, det stämmer ju verkligen inte.

Trivsam tur med Baldur i dag. Så skönt med sällskap.

Juppe orkade med två långa galoppsträckor, visst, han behövde minsann pusta men inte sjutton tänkte han ge upp innan Baldur gav upp.

(Jo, det gjorde han - men jag fick propsa på det).

Fem kilometer och en knapp timme. Superskönt. Och vad hände med att jag skulle rida varannan gång. Host, ska gå i morron.

Det är ju så kul att rida!

I hagen gjorde Baldur sin tvätt-special:

Visst ser han ut som en häftig hästskulptur, vilken överläpp sedan.

Frid och lugn . . . hupp, vem kommer där?

Någon med räserfart! Juppe var inte sen att haka på och Baldur visade hur snabba hästar kan vara. Från liggande till raket på en millisekund.

Jag trodde inte det var så mycket kräm kvar i Juppe, men där trodde jag fel.


Vänta då grabbar! Vänta på mig!

Det blev en ljuvlig dag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar