måndag 5 juni 2017

Övningar i harmoni

29 juli 2016:


Övningar i harmoni


DSC_0001I dag hade jag med mig grimma, men testade att få med mig Juppe ändå. Det gick fint!
Fick en bonus i form av extrahästar också som sällskap. He, he. De är för roliga. Jag tror att jag står för dagens underhållning. Tror det blir bra med skolstart för sommarlovsuttråkade hästar.
DSC_0005Klistund med mat i munnen.
Jag och Juppe gick till ridbanan efter att han fått en ordentlig rykt och blivit sprejad med flug- och bromsmedel.
Det gick så bra!
Juppe hade superkoll på mig, när jag bad att han skulle ta ett steg med ett bakben så gjorde han det. Inget springa iväg i hundraåtti, utan han frågade. Bra så?
Lycklig. Gick finemang åt båda hållen. Det gick också bra att ställa hans huvud lite och gunga lätt för att komma åt höfterna.
Vi traskade också i båda varven, tickade lite med ett spö på Juppes bakben (när det var i luften) för att uppmuntra till rejäla kliv. Vi tog rejäla kliv båda två.
Backade lite också, det gick galant även det. Superkväll, som sagt.
Inga diskussioner alls.
Nu blir det kul att lämna över hus och katter till hus- och kattvakten och låta Juppe hänga med polarna en vecka. Vi ska se hur långt norrut vi orkar åka på en vecka, mannenvännen och jag. Jag har inte varit längre norröver än Hudiksvall och det är ju en klar brist i allmänbildningen.
DSC_0008Juppe, egentligen vill jag inte säga något men – du luktar mysko!
Tillbaks i hagen hade vi en hel välkomstkommitté.
DSC_0012Juppe var på strålande humör även här.
Jag hoppade upp på en stor sten för att komma upp lite, kanske blir det roligare bilder, tänkte jag. Juppe är ju van så han vickar inte på ett öra.
Några killar i hagen hoppade till rejält. Jag är en vandrande miljöträning helt enkelt.
DSC_0023Juppe slickade i sig lera ur en speciellt slickgrop. Han ville inte dela med sig av delikatessen.
DSC_0026Kompisen gav upp och skrapade fram en egen grop med hoven.
Undrar om det är något ämne de känner att de behöver? Eller luktar jorden bara spännande?
DSC_0028Bäbibarracuda var våldsamt intresserad av mig uppe på stenen.
När jag hoppade ned gick han fram och slickade stenen. Lukt? Överslag i hjärnkontoret? Härma de vuxna som slickar i sig jord?
Nåja. Grabbarna kommer att roa sig under veckan, det är jag säker på. Knäppgökar hela bunten, och det är ju bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar