tisdag 27 juni 2017

Långpromenad med julluva på

4 december 2016:

Ah, så härligt att få promenera med Juppe i dag. Lite blåsigt, lite läbbigt. Lite stela kinder, men ljuvligt ändå.
Vi tog vår tvåtimmarsrunda. Satt fint på alla sätt och vis.
Juppe fick inviga julluvan. På onsdag blir det Mackans tur. Juppe verkar acceptera det mesta här i livet.
img_2398Fruntimmer! fräste Juppe när vi gick förbi avelsflocken och alla damer tittade storögt och lite skrämt.
Men det gjorde han bara för att han fortfarande kommer ihåg allt smaskigt gräs i den enorma hagen och missunnar brudarna vartenda litet fruset strå.
img_2386
img_2388
img_2395
Juppe mumsade förnöjt på de strån han kom åt. Så härligt också att det är fruset i backen och man slipper blöt och hal lera.
dsc_0047Mackan väntade på oss i hagen. Han har börjat bli riktigt fotovänlig.
dsc_0050
Och jag har fått reda på att Mackan och jag nog får träffa en gammal vän till mig. Juppes halvbrorsa Ofsi ska tävla på samma tävling i Skultuna som vi ska delta i nästa helg.
Hoppas jag får tillfälle att hälsa på Ofsi. Det vore så himla kul att se om han kommer ihåg mig, för mig är det en väldigt speciell och fin kille. Juppe och Ofsi gick ganska länge i samma hage när jag nyss köpt Juppesnupp.
dsc_0052
Juppe kontrollerar att jag inte glömt någon godis i fickan. Han flemar ofta.
dsc_0031Bäbibarracuda utnyttjar sin bäbisstatus. Han får äta ur samma hög som chefen.
Kanske börjar han ändå bli lite för stor? Han ser nämligen till att stå stadigt bredbent och beredd på att flytta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar