torsdag 1 juni 2017

Kospaning och lydnad

Jag har bestämt mig för att flytta tillbaks min och Juppes blogg till blogger. Det är här vi trivs bäst. Så ni får stå ut med att jag stoppar tillbaks inlägg här från mittmediabloggen.
Till en början blir det säkert en blandning av nytt och gammalt.
Det här inlägget är från 13 juni 2016:

Kospaning och lydnad


Sedär. Då har jag och Juppe flyttat vår blogg, från blogger till wordpress hos Mittmedia. Spännande. Tack ni som följde med hit och läste.
Ska bli kul att se om wordpress är lika enkelt som blogger. Jag tycker inte att utseendet är lika snyggt som förra bloggen, men det är säkert en vanesak.
Välkommen till vår nygamla blogg!
DSC_0020
Framöver tänkte jag sammanfatta våra tre år tillsammans, men det orkar jag inte i kväll. Jag och Juppe tog vår vanliga runda på grusvägen för att röra på oss. Blir väl kanske runt fyra kilometer.
Vi får låna avelsbrudarnas hage när de är på kollo. Vi övade straightness, en slags dressyr.
Juppe är lite vrång, men det gick. Bra också att öva på ett annat ställe än på ridbanan, det är svårare när det finns gräs att äta och annat att titta på än mig.
DSC_0028
Ett gemensamt intresse för mig och Juppe är att ta horsies.
Som den här. Ny blogg, nya snygga horsies. Observera flugan på min näsa och svärmen runt Juppes ögon. Suck.
DSC_0036
  Vi tog en kopaus helt enkelt.
Jag och Juppe ÄLSKAR kor. Vi tror att det är besvarat.
DSC_0047
DSC_0050
DSC_0044
Här hade jag tänkt lägga in en film. Grmpf. Det gick inte, så stora filer får inte laddas upp. Gah.
Då måste det gå via youtube eller annat. Irritating.
DSC_0052
Tillbaks i hagen gjorde vi ett seriöst horsieförsök.
DSC_0053
DSC_0054
Sedärja. Där satt den!
DSC_0059
DSC_0065
DSC_0075
Min kompis Mackan ville också vara med på bild.
Eftersom min ende och älskade häst är skadad brukar jag rida på Mackan.
Hans ägare lånar ut honom till ridlektioner och till turer till mig.
DSC_0077

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar