lördag 24 juni 2017

Juppes antistresstudio

1 november 2016:

Jag åkte till stallet med något jagat i blicken. Inte alls för att jag hade bråttom utan känslan var bara en rest från dagen. Nya system – för allt, allmän rörighet och den ljudnivå i ett öppet kontorslandskap som blir när rörigheten är allmän.
img_2022Juppe stod i regnet och tog det med ro.
Sedan stod han i stallet och tog det också med ro.
Du, jag har funderat på att starta eget, sa Juppe.
HERREGUD HAR DU TÄNKT PÅ HUR MYCKET DU MÅSTE DRA IN PER DAG, hetsade jag.
img_2027Oj, vad du är blöt sa jag sen.
Gör inget sa Juppe. Min design är perfekt. Vattnet rinner av som från en gås.
img_2028Tänk om du blir förkyld bjäbbade jag.
Lägg dig ned och lyssna nu, sa Juppe.
Vaddå lyssna? Du tuggar ju bara?
Mmmm, precis, sa Juppe. Jag kommer att bli miljonär.
Lyssna:
Ja, ja, sa jag. Jag hör. Du tuggar. Du jag måste kanske bara blunda lite, lite.
Pyttelite.
img_2026
Juppe tuggade och vattendropparna drippade.
Jag kommer att bli miljonär, sa Juppe. Äta hur mycket hö jag vill. Ta ett jetplan till Las Vegas för att trycka i mig ännu mer specialensilage.
Gå på lyxhovvård.
Trimma skägget på trendiga salonger.
Färga pälsen i hur många färger som helst.
img_2049
Katten Mango fnissade.
Jag tror på Juppes affärsidé. Men som utförande part i det hela så tror jag det blir kämpigt att bygga ett tant/häst-spa. Då måste vi ha en samarbetspartner. Är det kanske du?
img_2052
Du kan väl rappa på lite med att fixa samarbetspartners sa Juppe när han var tillbaks i hagen. Nu hade regnet bytts ut mot tungt snöslask. Då är det nog ändå skönt att ha lite extra hö i magen så att det går lättare att tänka ut nästa affärsidé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar