lördag 17 juni 2017

En hemsk första dag på jobbet

24 oktober 2016:

Nejdå, nejdå. Inte jag eller Juppe. Men Abba hade det under helgen. Då flyttade hon från trygga avelsflocken till ridstona.
Det enda jag och Juppe orkade göra i kväll var att äta godis och borsta. Jag blev svettig, Juppe nöjd.
Så här hade Abba det första minuterna på nya jobbet:
dsc_0030Strutt, strutt, strutt. Och vart man än struttar blir det fel och alla tanter glor surt.
dsc_0031
dsc_0033Och så hamnar man helt fel och precis ALLA tanter tycker man är dum och tar sig ungdomliga friheter.
dsc_0034Jag skojade bara, jag skojade bara. Titta här, jag är bara ute på en höga-benlyft-joggingrunda.
dsc_0035MAMMMMAAAAA!
Jag är inte din mamma, frästa Annica och viftade bort fröken löken.
dsc_0036Duelling cameras.
dsc_0037Å. En snäll?
dsc_0038Tant Barbie: moahahahahahahaha.
dsc_0039Ihopsläpp kan ju se kaotiska ut, eller bara utföras med små gnissel och öronviftningar. Det som är så härligt med hästar uppvuxna i flock är att allt är sorterat och färdigt efter några dagar.
dsc_0041
Dåligt drag. Att hamna i ett hörn med högrangade Saga.
dsc_0043Då blir det motion.
dsc_0045Sunna hjälper till.
dsc_0046
dsc_0047Damerna kommer att bli slanka som sylfider om det ska joggas på det här sättet.
dsc_0048Alla dessa snabba beslut, all denna stress. Jag vill inte vara stor! Jag vill hem!
dsc_0049Om jag blundar försvinner allt. Då är jag hemma igen.
I dag hördes inte mycket pip och gnissel från ridstona. Kul att ha en ny häst att få spana på, en riktig sötmule är hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar