lördag 17 juni 2017

Den lyssnande hästen Juppe

15 oktober 2016:

Vi fick sällis av Hulda o Co stora delar av promenaden i dag. Trivsamt, trivsamt.
Eftersom vi är hurtiga och eftersom jag försummade min häst igår till förmån för ett after work så tog vi en extrasväng i skogen.
Mums, mums, sa Juppe.
Näej, nej, sa jag med aparmarna. Du får bara äta när jag säger att det är okej.
Visst, visst, sa Juppe och vek av in mot extrasaftiga maskrosblad. Maskrosblad är nästan lika goda som nypon. Det säger inte lite.
Vi hade en vad som snällt brukar kallas diskussion jag och Juppe. Vi diskuterade faktiskt hejvilt. Som tur är kan vi ta det båda två.
img_1913
Här dök vi upp ur skogen vid vägen, och här vände vi tillbaks efter att Juppe fått snacksa lite. Jag är inte missunsam, jag fattar att det är gott med färskt gräs och annat smask.
Okej! Nu går vi, då.
img_1914
Ja, gud ja. Det gör vi! sa Juppe.
img_1916
Jag menar nu alltså, sa jag.
Jamenprecis! sa Juppe.
img_1917
Men kom då, fräste jag.
JAJEMENSAN, vrålade Juppe.
img_1922
MENVADIHELVETE vrålade jag nog tyvärr.
Måste du vara så sur jämt, sa Juppe.
Förstår inte vad det är med ditt humör.
Hrmpf, sa jag. Och så gick vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar