torsdag 1 juni 2017

"Bara" 25 grader på kvällen

25 juni 2016:


”Bara” 25 grader på kvällen


DSC_0001
Ho, ho! Skrek jag när jag kom till hagen. Var är alla hästar?
Ehem, sa Juppe från magen på en gigantisk gran.
Alla grabbar trängde ihop sig där för att komma undan flygfän (usch, de var jättejobbiga i kväll).
DSC_0002
Underbar kväll blev det med fint sällskap av Baldur, Yret och co.
Tror Juppe tycker det är roligt och lite underligt med barn. Han tittade så på Yrets ryttarinna.
Puh. Det blev en ganska rejäl promenad, mot stonas sommarhage och en sväng tillbaks på asfaltsvägen. På hemväg körde Juppe med sina vanliga gäspningar och frustade så det stänkte om det. Bra.
I kväll bjöd han på en rullning också, det är sällan jag får se dem.
Ni är ju vana att bli bildbombade, så jag orkar inte ens be om ursäkt längre.
DSC_0004Nej gör inte det, sa Juppe.
Det är klart att de vill se bilder av världens bästa häst.
Tänkte inte på det.
Here it comes:
DSC_0007Redo för rullning. Förberedelse medelst krafsning med båda hovar.
Jag vågar inte träna bugning med Juppe för jag är rädd för att det ska göra ont i hans bog. Det var extra intressant för mig att titta på rullningen utifrån den aspekten. Och elegant är det inte – men inte ser det ut att göra ont. Vare sig på nedväg eller uppåt så att säga.
DSC_0009Här tar ju bakbenen rejält med vikt.
DSC_0010Landningsställ in.
DSC_0014
DSC_0015Älskade tjockis. Ingen kan njuta som du.
DSC_0016
DSC_0018Åååååheeeejjjjj!
Ja, det gick ju bra det där.
Tror Juppe har superkoll på sin kropp. Tyvärr betyder det nog att han väljer att avlasta bogen lite för mycket. Men – på måndag är ny lektion med straightness bokad. Blir bra det!
DSC_0019
Jag då, sa Mackan och såg ut som ett sårat rådjur i blicken.
Usch, måste samla lite krafter och rida ut gossen till veckan. Att det är fyra veckor kvar till semester känns som en evighet just nu. Lite för slutkörd för att det ska vara kul.
DSC_0020Alla rullade? Alla klara? Då går vi, sa Frami. Juppe hakade på snabbt som sjutton så att jag inte skulle ångra mig och hitta på mer dumheter.
DSC_0022Nja. Alla var inte riktigt färdiga. Rullningar smittar.
DSC_0023
DSC_0024
DSC_0027
Rörelseoskärpa, I know. Men jag blev lite besatt av att spana in hur andra hästar ser ut när de tar sig upp från rullningen. Är man en spattig matte så är man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar