måndag 5 juni 2017

Äventyrstanter i sommarkvällen


14 juli 2016:

Äventyrstanter i sommarkvällen


Jag tror både Juppe och jag fattar grejen med semester nu. Gärna lite primitivt sådär, så man får uppskatta varmt vatten i väggen när man kommer hem. Typ sova i tält.
För Juppes del är det att härja i sommarhage. Men det är också kul att göra något, att få stå och halvsova i ett stall och bli pysslad med.
I dag kom den lilla grisen och mötte upp mig i hagen. Han kom väl ihåg ätkalaset i går. 🙂
Vi blev ett helt gäng som gav oss ut på kvällspromenad i skogen. Det är också en del i min nya inställning ”Juppe är inte gjord av porslin”.
Juppe och jag tog täten och jag tycker vi pinnade på bra i en knapp timme. Det gick över stock och sten. Så himla trevligt med sällskap. Tror jag har fått lite lappsjuka faktiskt.
IMG_1171Juppe åt som besatt. Han drog fördel av att jag knallade först. De andra hästarna stirrade surt på Juppe glufs-glufs.
Vi hittade! Jag kan gå den här rundan själv! Jag kommer inte att gå vilse igen (troligtvis).
IMG_1178Vi fick låna en flughuva av Baldur. Jag har inte tänkt på att man kan ha den på under promenad. Juppe uppskattade det enormt. Ska rota fram våran.
IMG_1183Älskar folket i stallet. Här vilar inga sorger eller odlas några knepigheter.
IMG_1195I dag fick det bli mobilbilder. Någon måtta får det vara med Juppes fotobesatthet.
Eller nej. Det blir en film också från i kväll. Någon var så himla nöjd:
Är bara tvungen att lägga in en högupplöst film också, för att se om det i alla fall blir lite bättre:
PS! Förlåt de tanter som inte tycker att de är tanter. Det är inte en ålder, det är en hederstitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar