lördag 23 april 2016

Virrvarr

Äsch, inte kunde jag låta bli att böla i dag heller. Alltså lät jag bli att åka till Juppe, han blir så orolig när jag är orolig.

Tankarna flaxar och far.

Ska jag försöka triangelmärka Juppe? Jag skulle aldrig i livet orka med att lasta honom och åka i väg till klinik för att göra det. Då skulle jag bryta ihop.

Det måste i så fall kunna göras i Juppes stall.

Varför? Ja, för att kunna få ut en peng på Juppes försäkring i så fall. Om det nu funkar så.

Vad skulle pengen användas till?

Kanske att köpa ett fint föl?

När fölet är redo för inridning och lite arbete kanske Juppe inte orkar promenera med mig? En bra tajming heller enkelt?

Å ena sidan vet man ju aldrig vad ett föl "blir" så att säga förrns man ridit in det. Å andra sidan får man forma sin häst från början och börja knyta kontakten tidigt.

Hade du vågat köpa ett föl? Låter det som en knäpp tanke?

2 kommentarer:

  1. Det låter väl som en bra idé! Du har väl bra hjälp i ditt stall av duktiga människor?! För det krävs ju en del jobb...men kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju en spännande tanke i alla fall. Och jodå, människorna i mitt stall kan allt. Hmmmmm, klura, klura.

      Radera