lördag 30 april 2016

Juppe kanske har rätt - i teorin

 När en ser sin kompis slörpa i sig vatten efter en trevlig promenad i sällskap av två unga damer kan en ändå inte låta bli att undra.

Var åker vattnet in?


Det borde ju formas ett litet hål där läpparna är under vattnet. 


Tänk om Juppe ändå har rätt. Tänk om hästar kan vissla?


Njahahahahahahaha, sa Juppe. Där fick du något att tänka på!

Jag är alltid väldigt försiktig i hagen, snudd på skrajsen faktiskt.
Allt där hästar är inblandade kan gå så himla fort.
Och jag har en sällsynt förmåga att gå i mina egna tankar, så jag brukar vifta bort alla hästar som vill vara i närheten av Juppe och mig.

Så här såg det ut när Juppe blev bortsjasad av Mackan vid lunchhögen.




 Vän av ordning kan ju undra varför Juppe då inte flyttar sig i tid istället för att bli ivägskrämd.


Äsch, han ska lära sig att veta hut Mackan.
Dela med sig och vara en god kompis.

Det verkar gå sådär, Juppe.

Äsch, jag hade bara lite otur. Skulle du kunna gå dit och bita lite?
Bara för att markera? (Och så blir högen ledig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar