måndag 11 april 2016

Intervallträning!



Rolig kväll!

Juppe hade jätteroligt åt mig när jag flåsade vid hans sida. Och jag som var rädd för att han skulle dra kunde slappna av, Juppe hade stenkoll på mig och tvärnitade när jag stannade.

Det här ska vi göra mer av. Målet är att jag går ned i vikt. Och på sikt tänker jag mig att Juppe kan springa bredvid mig när jag cyklar, tror han vänjer sig vid att ha koll på mig på ett annat sätt om jag lubbar.

Och inte så mycket som ett tumtag i tygeln. Stoppet kom alldeles av sig självt.

Sedan blev Juppe lite livad mot slutet, men inte värre än att han fortfarande lyssnade. :-))))

Jag njöt av att titta på de andra gossarna i hagen när vi var färdiga. Jag tycker Dynan har så vackra milda ögon. Kan liksom inte titta mig mätt på dem.


Som en teddybjörn. Så ljus och fin i färgen.


Världens största ögon.


Hupp. Den sure bakåtörade hämnaren. Var kom han ifrån? 


Så. Nu kan du titta på mig. Den vackraste hästen.
De andra är parkerade där de ska vara, i bakgrunden.
Har vi verkligen ätit tillräckligt med godis i kväll?

Vaddå vi, Juppe?
Har du börjat tala i pluralis majestatis?

- Vi tycker om godis.
- Då blir vi nöjda och motiverade. Och kan tänka oss att jobba mer, sa Juppe och viftade avmätt med sin nytvättade svans.

Här kan du läsa om pluralis majestatis.
Ska man lita på en häst som använder det? Eller för all del, en människa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar