lördag 9 april 2016

Hulda tränar vidare med straigthness

Var tillbringar man en fredagskväll bäst? I stallet förståss:



Det är så kul att få följa med i Huldas straightnessträning enligt Marijke de Jongs modell. Instruktören Karin Wåhlin kommer till stallet.

Både jag och Huldas matte Gunilla var helt slut i rutan efter passet. Hulda var superduktig.
Det är så många saker att vara uppmärksam på, var är bogen? Aha, hon slänger in bogen och försöker smita lite. Peta, peta med spöet.

Inre bakbenet, jobbar det verkligen? Peta, peta uppmuntrande när benet är i luften.

Hulda knogade på på volter och på rakt spår. Fast jag tror att Karin kallade det rakriktat böjd, för Hulda skulle vara ställd inåt.

Så spännande att se hur Hulda faktiskt använde hela kroppen, och att hon verkligen fick ta i på rätt sätt och lika mycket åt båda hållen. Men så heter det ju straightness training också. Skulle behöva det själv efter en vecka på kontoret känner jag.

Juppe då?

Han är en lerig, lycklig häst. Han mumsade godmodigt på hö och tittade roat på mig när jag borstade och slafsade runt med hårbollar och lerkockor. Han orkade inte titta på någon träning från hagen, han och grabbarna försvann in i sin skog och rotade runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar