söndag 17 april 2016

Hööks kappa Leece JH är inte vattenavvisande . . .


Jag tycker fortfarande att kappan är jättesnygg, men jäääääädrar vad blöt jag blev i den i dag.

Och ja, jag fattar att vattenavvisande inte betyder regnkappa. Men här pratar vi blöt ända in på bh:n. Nästan löjligt.

Juppe och jag blev liksom lite överraskade efter att ha stått och myst i solvärme på stallbacken till att mötas av hagel (!) och regn på ridturen.

Jepp - ridturen. Vi körde vårt vanliga koncept. Jag sitter på Juppe en raksträcka på vägen ut, kliver av och traskar backen bort mot Hallbo och ner igen. Hoppar upp och - gaaaaalopppeti gloppeti.

Då tänker jag att Juppe är rejält uppvärmd. Han tycker det är så himla kul att få springa, han ser glad ut bara jag sätter på honom sadel. Han vet.

Tre galopprakor fick han ta. Sedan hoppade jag av och vi knallade tillsammans hem. Vi var på toppenhumör trots att det bara droppade från oss. Knappa fem kilometer blir det. Det märks inte på Juppe att han varit i farten, tror han behöver lite längre turer faktiskt.








Ska du gå hem?
Vi har ju nyss börjat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar