torsdag 14 april 2016

Fri och glad och hästar kan le

Juppe och jag hann precis skutta ut på ridbanan innan en privatlektion började.

Vi vet inte riktigt vad vi pysslar med, men vi blir glada!

Juppe går bredvid mig och har stenkoll. När jag tar sats och ökar så har jag en Juppe som gör någon slags galopptravfattningskrulledutt av pur glädje. Men när jag stannar så stannar han.

Och så körde vi bommar i lite olika varianter. Också kul.

Backa gick sådär i dag. Juppe hade sirap i systemet. Det går väl bättre nästa gång.

Omväxling ger en förnöjd matte och häst. Så lite som krävs. Juppe kände sig JÄTTEDUKTIG och fick massor av beröm.

Då är det inga problem att ställa upp på fotografering i hagen.


Visst får jag snygga ögon när inte blixten är på? sa Juppe.


Och kolla här, liksom lite manligt hård men ändå mjuk.


Och så lite blixt så blir jag ett sött litet föl. Fluffig liksom.


Titta vad stora ögon jag kan få. Du, jag tycker du har kammat skägget dåligt.
Har jag sagt det att jag önskar mig en egen mobil?
(Tänk vad förvånad Mackan ska bli när han tar nästa tugga av mig och får en blixt i plytet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar