lördag 9 april 2016

Bommar är piece of cake

Juppe tycker det är roligt när vi går till ridbanan. Nu ska något hända!

Han tittade intresserat på när jag släpade fram bommar. Jag mätte avstånd med fötterna, han hjälpte till att banka till dem lite.

Vi promenerade i ett jäkla tempo över bommar på diagonalen. Inte någon gång donkade Juppes hovar i. När vi var varma (mest jag) kopplade jag loss Juppes grimskaft.

Det tycker han också är kul.

Backa i 180 går finemang. Backa längs med ridhusväggen gick sådär. Det var lite läskigt, men han gjorde ett ärligt försök. Det duger jättebra.

Parkerade Juppe i ena änden av ridbanan, bockade mot honom och tog ett steg bakåt för att bjuda in honom att komma till mig. Det var JÄTTEKUL, han sprang mot mig!

Blev sugen på att lära honom stegra men besinnade mig. Hur kul är det att ha en häst som testar att stegra för att få en godis? Nja. Vi tar det sedan.

Nöjda? Jajemen, båda två.

Och då hade ändå dagen börjat med lite stiss på stallplanen. Gjorde i ordning Juppe utomhus och han bestämde sig för att det låg en spökfilt vid utemöblerna. Spökfilten hade luddigt foder.

Trams sa jag. Och till slut gav han upp.


Ibland är det lite svårt att ta en bra bild av ivrige junker Juppe.


Mackan undrade vad vi höll på med.


Inte orkade jag rida gossen i dag heller.




Sjas! Sa Mackan till Juppe.


Skit på dig, surhög, sa Juppe till Mackan.


Lägg av när jag är här, sa jag till grabbarna.


Det var inte jag! sa Juppe.


Inte jag heller! sa Mackan.


 Titta bara hur han är! Skrek Juppe.


Men du då! vrålade Mackan. Lika bredbent cowboysprättig som Juppe.

Då gick jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar