onsdag 6 april 2016

Barbackagalopp :-)))))))




Hur vi än såg ut på kvällens lektion så var det så här vi kände oss.

Barbackalektion med påskäggsgymkhana som avslutning. ALLA ridgrupper tävlar mot varandra, banan skulle ridas på bästa tid.

En miss = göra volt och rida om korrekt.

Gud ske lov och pris fick vi hålla-häst-hjälp när det var dags att hoppa av och hämta ett halvt påskägg. Trixigt värre att rida med det sedan i något slags tumgrepp och ända vilja ösa på i tölt.

Belöningen blev sedan att rida banan fritt, utan något stopp för att hämta ägg. Det var där vi såg chansen . . .

Jag tog sikte på Annica på medellinjen och jiiiiiihhhaaaaaaaaa, vi slank iväg som en ål. Mackan log, jag log. Och jag satt ju faktiskt kvar.

- Galoppera på volter. Det grejar du. Det är mindre skumpigt än traven (som ju faktiskt gick riktigt bra att rida barbacka).

Vansinnigt rolig fnittrig lektion igen. Och Mackan som var på dåligt humör till att börja med tinade upp.

(Kvällen började med att jag ropade på Mackan och fick bingo så att säga. Juppe, Mackan och Axjon kom farande i 380 knyck och stannade med slidestops framför grinden och flinade lyckligt mot mig. Sötnötar. Juppe har fått en till liten grabb att köra med, Axjon är tillbaks efter inridning).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar