tisdag 22 mars 2016

Riktigt jobbigt med boots på




Det är ju ändå för ljuvligt att det är ljust när man kommer till stallet. Det går att se vilken häst som är Juppe, man måste inte liksom treva sig över hela flocken för att få med sig rätt (överdriver så klart, Juppe skulle aldrig tillåta en annan häst att komma i närheten av sin godismaskin).

Jag har tänkt att jag ändå måste utmana Juppe lite. Jag ser hur han låter bli att använda musklerna som drar fram skadade bogbenet. Alltså benet på sidan där han har skadan.

Benet liksom slafsar fram, han mer slänger fram det än använder muskler. Tror han lärt sig att göra så för att undvika smärta.

Det kan han ju inte fortsätta göra, då använder han sin kropp fel.

Tänker jag.

Jag tog fram bootsen i dag. Det är inga tunga saker. Två varv hade jag bestämt, ett varv på ovalen åt varje håll.




Näej. Det kändes inte bra. Jag fattar att två varv på en oval inte är något som ställer till med något. Men, det kändes inte bra.

Juppe blev så oerhört påverkad. Det var jobbigt och han försökte grisepassa för att slippa. Hela han var i uppror. Två små lätta boots var för mycket.

Jag ville också se hur mycket han orkar. Någon gång måste jag ju testa det lite grand.

Det här gör jag inte om.

Vi gick två varv till på banan utan boots för att slappna av och få igång kropparna.

Efteråt tyckte jag att Juppes hals var spänd som en fiolsträng (igen). Hoppas jag inbillar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar