måndag 21 mars 2016

Fyra uppsuttna varv på ovalen :-)

Jepp, Juppe och jag promenerade först två varv tillsammans för att värma upp oss.

Juppe är oerhört välvillig när jag fipplar med pallen, tänker att det är skonsammast för honom att jag sitter upp med hjälp av pall. Vet inte hur hur jag gjorde, men jag struntade i stigbygeln och liksom kaaaaavade upp på Juppe.

Kravla, kravla.

Juppe vände på huvudet och tittade intresserat på mig. Är det något nytt trick på gång? Ska jag stå på framhovarna? Han fick en godis så han höll tyst.

Juppe har jättesvårt för att jobba i form. Han vill, men det är något som inte stämmer. Huvudet krallar ned mot bogen, han stretar ned huvudet mot backen. Eller också, tjoff upp mot himlen och så känns allt helfel. Tripp, tripp, tripp.

Enklast är att låta honom ha hellång tygel och låta honom ta ut sina underbara långa skrittsteg, men det känns liksom inte rätt. Han måste ju jobba lite också. Det blev lite stret och lite undran. Men också frust för varje varv.

Det är ju länge sedan vi jobbade ihop så det ska väl till ett under för att allt ska sitta som en smäck. Jag lät Juppe ta fattningar mot tölt för att han skulle ha lite kul. Han tyckte det var JÄTTEKUL. Det är rackarns så svårt att veta hur mycket han har bakbenen med sig.

Mackan är ju som en liten tusenbening och mjuk som en katt, Juppe är maffig. Så olika stilar på hästar.

Vi har legat av oss när det gäller horsies också:





Ja, ja. I morron är en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar