söndag 14 februari 2016

Fluffiga solceller

Det blev en ljuvlig solskenspromenad med nysnö pudrat över vår grusväg. Juppe körde ned mulen så flingorna yrde.




På hemväg hörde Juppe ett troll i skogen. Jag såg att det var Geira o Co. Men Juppe sa att det var ett troll.




Till slut gick min kompis med på att inte titta på trollet utan att kolla dit vi gick istället. Vi svängde runt där vi brukar och styrde kosan hemåt.

Till slut kom ju Geira nästan ifatt. Sötnöten Juppe grymtade som en gris och fick en halv stroke när han upptäckte att trollet tog sikte på hans rumpa. På väldigt långt håll, men ändå.

Listiga matte ställde sig sedan vid hagen vid ovalen och väntade in trollet. Juppe såg rejält generad ut när han såg att det var Geira.


- Pssst. Du kan ge mig en Ä-P-P-L-E-G-O-D-I-S nu.
Rappa dig på innan matte kommer, sa Embla i stallet.

Nä, det vågade jag förstås inte göra. Juppe pustade retsamt äppeldoft åt hennes håll.

Här får du sätta på ljudet för att komma i rätt stämning:




I valackhagen var stämningen loj. Jag tassade in för att inte störa.
Det gjorde inte Juppe.
Det såg så fint ut när alla grabbar hittat sitt bästa sätt att sova på. 


Frami, Safir och Patti var överens om vinkel.


Två ville sussa mer enskilt. Eller tvåskilt.


Här skulle jag vilja veta vad som hände innanför pannbenet.
Inget kunde störa. Killen såg både nöjd och lite högtidlig ut.






Undrar om Patti blev störd av mig och Juppe eller om han drömde något som inte var så kul.


Juppe såg ut som mig när jag gick på dagis. Enda ungen som inte kunde/ville sova middag.


VÄNTA! Du glömde ge mig godis! skrek Juppe.
- Nej, nej. Du fick ju ett ton. Fickan är tom, sa jag.
NÄHÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar