söndag 31 januari 2016

Så här halt är Juppe




Ack ja. Han är fortfarande halt min kompis. Så här såg det ur när jag longerade första gången och fick hjälp av Michaela att filma.

Hur det än är så är Juppe ändå väldigt mycket bättre än han har varit.

Longeringen hade ju ingen större sprutt, så vi gjorde ett försök till:




Han är lite mindre halt den här gången. Svårt, svårt att se på en film.

Jag har promenerat några varv på ovalen varje dag med Juppe, han njuter av det. Kör ned nosen i backen och riktigt tänjer i skritten. Ibland testar han att jogga lite också bredvid mig.

Undrar om han helt enkelt är stel? Det kanske är dags att börja promenera lite längre?

Måste ringa veterinären och rådfråga helt enkelt.

Hur det än är så får jag lite hopp när jag ser filmerna. Halt ja. Men bättre.

Och som alltid, vacker och på bra humör:








Och kompisklippt. Försöker tala om för grabben att det inte är någon bra idé, men grabbar är grabbar tydligen.

2 kommentarer:

  1. Åhhh, igenkänningsfaktor 100!!! Var han uppvärmd där?Eller kom han från hagen? Inte så mycket fart som du sa, undrar hur hältan ser ut om han fick ta lite?? Men det kanske han inte får?? Men fin är han iallafall!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juppe kom direkt från hagen/stallet så inte uppvärmd alls. Och jag är så rädd om honom att jag har svårt att sjasa på mer, får ta spö nästa gång jag ska kolla. Blir lite lättare då.

      Radera