torsdag 7 januari 2016

Juppe vill lära sig gångertabellen

 Vad vill du? sa Juppe.


Jaha. Men säg det då. Horsie it is.


Hm. Det känns som att januari kan bli en väldigt lång månad.

Och det får den väl vara.

Det är bara det att jag och Juppe inte är gjorda bara för att sitta och glo. Vi är bortskämda med varandra så att säga. Så nu får vi sitta på händer och hovar och se till att vi faktiskt tar det lugnt så att Juppe kan få bli bra.

- Du. Gångertabellen? sa Juppe. Vad säger du om den. Vi kan plugga in den!

- Men ärligt. Hur kan en islandshäst ens ha hört talas om gångertabellen? Var får du allt ifrån?

- Skit i det du. Det verkar kul i alla fall. Jag tycker vi kör nu. Räkna!

- Du, Juppe. Jag har en sak att erkänna. Jag är jättedålig på gångertabellen. Matte har aldrig varit min starka sida. Eller i alla fall den typen av matte där man ska rabbla tabeller.

- Det är lite av en besvikelse faktiskt. Själv kan jag i alla fall räkna till tre godisar i din ficka. Så vi börjar med dom.

Suck ja. Men en månad går så fort. Några veckor bara så fjutt är den borta. Och när februari är här ska jag våga longera min kompis. Eller ska jag verkligen det?

Jag kanske ska börja gå små promenader med min kompis istället? Hm. Får se. Det är ju ett par veckor dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar