onsdag 16 december 2015

Ystra unga damer är inte Juppes kopp te

Juppe är en tråkfarbror ibland. Han tyckte inte om att eskortera fröken Vinka runt ovalen.

Usch, hon hade alldeles för mycket energi och såg ut som att hon ville att det skulle hoppa fram ett vildsvin eller två så hon fick göra mos av dom.

Juppe surade.

Stallet var bra i alla fall. Hö och pyssel och lugn och ro.


Juppe, Juppe! Är jag rolig nu?
(Mutter, mutter)

Mejlade veterinären och frågade om det är okej att promenera Juppe. Japp, svarade han. 15 minuter tre gånger om dagen. Ett kul råd i sig för oss kontorsslavar. 

Hjälp. Jag borde alltså ha talat om att Juppe går i lösdrift. Veterinären tror säkert att Juppe står på box eller i sjukhage.

Det tänker jag faktiskt skita i. Vi ska på återbesök den 28:e, då får jag bekänna och samtidigt förklara vad det betyder för Juppe att hänga med kompisarna.

Visst får grabbarna ett ryck ibland, men nu tycker jag mest att de står och häckar. Gänget är dessutom sammansvetsat och alla vet sina platser i rangen. Jag tänker streta emot sjukhage så länge det går, utan att det skadar Juppe såklart.

4 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i! Klart grabben ska hänga med polarna, annars kan man bli sjuk har jag hört :-)

    SvaraRadera
  2. Frågan är för vems skull rider du på/promenerar med en halt häst? Jag tror att din häst hellre vilar i liten sjukhage/box än går med smärtor och får en kronisk skada eller hälta på fler ben..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym! Nej, Juppe står inte hellre i en liten sjukhage. Han blir ledsen av att vara ensam. Och du får helt enkelt läsa ifatt i bloggen, Juppe är inte halt på något ben utan hans onda sitter i bogen. Ha det bäst och hoppas att du vågar stå för dina åsikter i framtiden.

      Radera